FAQ
Usluge digitalnog marketinga pretvaraju podatke u strategiju, a strategiju u rezultate—stvarajući značajne veze u digitalnom svetu.
99,7%
Drži korak sa Promenama
Često Postavljana Pitanja - FAQ
1Da li mi zaista treba SEO?
Kratak odgovor: da, da treba vam.
Zašto? Zamislite sve posetioce vašeg sajta kao ogromnu pitu. Za prosečan sajt, 50% te pite dolazi od pretraživača kao što je Google.
Pretraživači su alat za otkrivanje, što znači da mnogi od ovih posetilaca prvi put otkrivaju vaš sajt. Kako sve više ljudi otkriva vaš sajt putem pretraživača, videćete da i drugi kanali saobraćaja (email, društvene mreže itd.) takođe rastu. Drugim rečima, kako ovaj deo vaše pite postaje veći, ostatak vaše pite će takođe rasti.
A druga stvar je, ako Vas niko ne vidi, znači da ne postojite!
2Kako SEO funkcioniše?
Pretraživači gledaju tri osnovna faktora kada pokušavaju da razumeju sve sajtove u svom indeksu: Autoritet, Relevantnost i Pregledljivost. Detaljnije istražujemo sva tri SEO principa u sledećem članku.
Za sada, evo skraćenog pregleda:
Autoritet je mera koliko je vaš sajt ugledan u očima Google-a i drugih pretraživača. Držeći se našeg primera sa pitom, autoritet je mera koliko je vaša pita velika.
Svi vole pitu, zato se fokusirajte na to da vaša bude što veća.
Relevantnost pomaže Google-u da razume o čemu je vaš sajt kako bi mogao da pošalje prave ljude na vaš sajt. Drugim rečima, relevantnost je sve o tome da onih 50% vaše pite koja dolazi od pretraživača učinite ukusnijim. Niko ne želi mnogo loše pite, tako da kako vaša pita raste, postaje sve važnije da se fokusirate na relevantnost.
Ako ukucate „automobili“ u Google, Google će pretražiti trilione veb-stranica i poređati ih na osnovu toga koliko su pouzdane i koliko su relevantne za „automobile“.
Pregledljivost (Crawlability), često nazivan tehničkim SEO-om, pomaže pretraživačima i korisnicima da lakše pristupe i koriste vaš sajt. Pregledljivost je sve o tome da vašim prijateljima olakšate da pojedu tu pitu — stavljajući je na sto gde je lako dostupna; ostavljajući pribor za jelo i tanjire, itd.
SEO je sve o tome da pomognete Google-u da bolje razume vaš sajt, dok istovremeno povećavate svoj autoritet kako biste počeli da se pojavljujete za pretrage koje su najvrednije za vaše poslovanje.
3Kako da poboljšam autoritet svog sajta?
Najbolji način da poboljšate autoritet svog sajta je da dobijete linkove od drugih autoritativnih sajtova u vašoj industriji.
Google gleda na druge sajtove koji linkuju ka vama kao na najjači signal da je vaš sajt pouzdan. Gleda koliko imate povratnih linkova i koliko su ti sajtovi pouzdani.
Razmišljajte o kvalitetu pre nego o kvantitetu. Jedan link od New York Times-a pomoći će rangiranju vašeg sajta značajno više nego link od 50 potpuno novih blogova (više o nekim od naših omiljenih tehnika izgradnje linkova ovde).
4Znači, mogu li jednostavno kupiti gomilu povratnih linkova?
Kratak odgovor: ne.
Da, znamo da su svi ti Fiverr poslovi koji vam nude 50 povratnih linkova za 5 dolara primamljivi, ali nisu vredni toga. Kupovina linkova je protivna Google-ovim pravilima i uništiće vaše pozicije u pretrazi ako vas uhvate.
Ako Google uhvati da kupujete povratne linkove, videćete kako vaše pozicije u pretrazi padaju. Od tada, moraćete da uklonite te linkove ka svom sajtu i podnesete zahtev za ponovnu analizu kako bi Google ponovo analizirao vaš sajt.
Umesto toga, fokusirajte se na kreiranje izuzetnog sadržaja i sprovođenje kampanja za izgradnju linkova usmerenih na to da relevantni blogeri linkuju vaš sadržaj.
5Pa šta se dešava kada plaćam oglase na sajtu? Zar to nije isto?
Ne baš.
Kupovina linkova je prihvatljiva AKO kupujete „nofollow“ linkove – linkove koji ne prenose autoritet stranice. Povratni linkovi koji će najviše pomoći vašem rangiranju nazivaju se „dofollow“ linkovi. Oba pomažu vašem rangiranju u pretrazi. Međutim, dofollow linkovi su mnogo uticajniji.
6Kako da poboljšam relevantnost svog sajta?
Počnite tako što ćete identifikovati reči i fraze koje vaši kupci pretražuju online i ažurirajte kopiju svog sajta kako bi bolje odražavala te reči i fraze. Ako prodajete pice, olakšajte Google-u da razume da je vaš sajt o picama.
Za napredniji SEO, pokušajte da radite sa nekim od sledećih alata za istraživanje ključnih reči kako biste identifikovali najbolje ključne reči za svoje poslovanje: Ahrefs (plaćeni), SEMRush (plaćeni), Google Keyword Planner (besplatan) i Moz (plaćeni).
Dodajte ove reči i fraze u svoje zaglavlja, naslovne tagove, alternativni tekst, unutrašnje linkove itd.
7Mogu li ljudi pronaći moj sajt na Google-u upravo sada?
Najlakši način da ovo testirate je da odete na Google i ukucate „site:[mojdomen.com]“ i vidite da li se vaš sajt pojavljuje.
8Da li treba da unajmim nekoga da radi SEO za mene?
Ne, ukoliko imate vremena za učenje i testiranje strategija šta najbolje radi za vašu industriju.
Slično kao i u skoro svakoj drugoj profesiji, možete to uraditi sami, ali ćete uvek videti najbolje rezultate kada angažujete stručnjake da vam pomognu. Možete sami raditi poreze za svoje poslovanje, ali odlučujete da unajmite profesionalca jer znate da će vredeti ulaganja.
Ako je budžet vašeg poslovanja za marketing manji od nekoliko stotina dolara mesečno, preuzmite Uradi Sam pristup SEO-u. Svaki „stručnjak“ koji naplaćuje manje od nekoliko stotina dolara mesečno biće rizična investicija. Oni vas mogu dovesti u neprilike sa Google-om.
Za one koji bi radije angažovali profesionalca, dođite pregledajte saslušajte naše konsultantske usluge i usluge marketinga sadržaja usredsređenog na SEO da vidite kako bismo vam pomogli da razvijete svoje poslovanje danas.
9Koji je ROI SEO-a?
Povraćaj investicije (ROI) SEO-a varira od jedne industrije do druge. Koliko bi bilo vredno za vaše poslovanje da se pojavite kao najbolja preporuka kada vas vaši kupci traže?
Hajde da pogledamo primer. 320 ljudi pretražuje tačnu frazu „prostor za događaje Beograd“ svakog meseca (da ne spominjemo one koji pretražuju blage varijante, kao što je „prostori za događaje Beograd“).
Biti prvi rezultat na Google-u bi dovelo ~110 ljudi na vaš sajt svakog meseca koji su aktivno tražili prostore za događaje u Beogradu, od kojih mnogi nikada ranije nisu čuli za vaš brend. Pod pretpostavkom da je 0,5% tih ljudi rezervisalo prostor za događaj SAMO JEDNOM, ovaj jedan termin pretrage bi vam doneo 6-7 novih kupaca svake godine.
Spremni da počnete? Popunite naš obrazac ili nas pozovite i reći ćemo vam šta treba da uradite da biste počeli.
10Ranije sam dobijao duplo više posetilaca sa Google-a. Šta se desilo?
Verovatno ste pogođeni kaznom algoritma.
Google ažurira svoj pretraživački algoritam svakog dana kako bi pružio bolje iskustvo za pretraživače. Deo ovih ažuriranja sastoji se u kažnjavanju sajtova koji krše Google-ova pravila.
Postoje dve glavne kazne algoritma koje mogu štetiti vašim pozicijama u pretrazi: poznati kao Panda i Penguin ali okji su sad evoluirali od samo ova dva algoritm updejta
Panda je serija ažuriranja Google-ovog pretraživačkog algoritma fokusirana na eliminisanje „tankog“ sadržaja sa interneta. Mislite na članke koji su kopirani sa drugih sajtova ili kratke članke od 100-200 reči.
Penguin je serija ažuriranja Google-ovog algoritma usmerenog na eliminisanje web spama iz pretraživača. Neke klasične taktike koje bi mogle dovesti do kazne sajta pod ovim ažuriranjima bile bi pretrpavanje ključnim rečima, plaćanje drugim sajtovima da linkuju ka vama ili dobijanje linkova sa mnogo nekvalitetnih sajtova. Koristite bilo koju od ovih tehnika i možda ćete otkriti da se vaš sajt ne pojavljuje u Google pretragama (ili bar ne visoko).
Na sreću, vaš sajt se može oporaviti. Recite nam malo o sebi i pomoći ćemo vam da identifikujete tačno šta se dogodilo vašem sajtu.
11Šta je bolje: SEO ili Google Ads?
Google Ads su bolji za brze rezultate na vrhu stranice, dok je SEO bolji za dugoročno rangiranje na Google-u. Ako vam je budžet veća briga, a vreme nije, onda je SEO bolji izbor. Ako želite da budete na vrhu rezultata pretrage na prvoj stranici već sledeće nedelje, onda su Google Ads bolji za vas. Ako možete, najbolja strategija je da radite oboje, jer zajedno funkcionišu veoma dobro.
U početku se možete više fokusirati na Google Ads da brzo dobijete rezultate na vrhu stranice, a zatim, kako se vaše SEO rangiranje poboljšava, možete smanjiti svoj budžet za Google Ads u skladu s tim. Sada imate dobro razumevanje šta je SEO i kako se razlikuje od vođenja Google Ads kampanje. Na ovaj način nećete imati praznine u svojoj online strategiji pretrage.